Följ

Åtgärda e-postanslutningen för Outlook genom att reparera din profil

Har du problem med att ansluta till din e-post från Outlook på skrivbordet? Följ de här anvisningarna och låt Outlook diagnostisera och åtgärda fel i din Outlook-e-postprofil som kan vara orsaken till problemet.

Reparera en profil i Outlook 2007

  1. I Outlook 2007 väljer du Verktyg > Kontoinställningar.

  2. På fliken E-post väljer du ditt konto (din profil) och klickar sedan på Reparera.

  3. Följ anvisningarna i guiden. När du är klar startar du om Outlook.

Reparera en profil i Outlook 2010, Outlook 2013 eller Outlook 2016

1. Stäng av Outlook, gå sedan till Kontrollpanelen och sök på E-post eller mail
2. Gå in i e-post inställningar, konton och markera det konto som inte fungerar
3. Tryck sedan på reparera och bocka sen i "manuell konfiguration", klicka sedan på nästa
4. Säkerställ att det står promail.crossnet.net på servernamn. 
5. När du är klar startar du om Outlook.

Fungerar Outlook-anslutningen fortfarande inte?

  • Kör Windows Update för att kontrollera att du har de senaste uppdateringarna för Outlook och andra skrivbordsappar för Office 365.

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk