Följ

Driftstörning 21 november 2015

Kl 11.08 drabbades Crossnets lagringsplattform av en driftstörning som i sin tur påverkar flera av Crossnets tjänster.

Felet identifierat, återställning pågår.

  • 14.30 - Cloud Desktop fungerar normalt (med undantag från vissa kundspecifika applikationer)
  • 15.00 - Tekniker arbetar med att återställa respektive tjänst, de flesta tjänster förväntas fungera normalt senare under dagen
  • 15.40 - Återställning av Crossnets e-posttjänst standard (ej Promail) påbörjas. Tjänsten beräknas vara otillgänglig under ytterligare ca 12 timmar.
  • 19.10 - Crossnets e-posttjänst fungerar normalt
  • 23.40 - Alla tjänster fungerar normalt

Vi ber om ursäkt för avbrottet och utreder nu orsaken och hur vi kan förhindra att det inte ska kunna ske igen.

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk