Följ

Ändra konto i Outlook Express

  1. Starta Microsoft Outlook Express och gå in i menyn Verktyg och klicka på "Konton" (Det kan också stå tjänster i vissa versioner).*
  2. Klicka på fliken "E-post" (mail). Markera sedan det mailkonto du vill ändra inställningar för och klicka sedan på "Egenskaper".
  3. Den första fliken allmänt, innehåller kontonamn, och annan frivillig användarinformation. Kontrollera att informationen stämmer, att det är ditt namn som står angivet och att e-mailadressen är korrekt.
  4. Den andra fliken Servrar anger inloggningsinformation och vilka mailservrar du skall hämta din e-post ifrån.

    Nu är det dags att fylla i de olika servrarna.

    På inkommande mail-server (POP3 eller Imap) fyller du i mail1.crossnet.net 
    Utgående mail-server: Här ska du ange smtp.crossnet.net.

    På kontonamn ska du skriva in HELA din e-mail adress, t.ex. support@crossnet.net
    På lösenord så skriver du in ditt lösenord som du har till e-mailadressen. (Tänk på att det är skillnad på stora och små bokstäver.)
  5. De övriga flikarna behöver ni inte ändra någonting på om ni inte får specifika direktiv från vår supportavdelning. Nu kan du klicka på "OK" och sedan på "Stäng".
    Nu är allt klart och du har ändrat dina mailinställningar och du kan börja hämta mail från ditt nya konto.
Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk