Cloud portal kan man sortera upp sina användare per plats eller per avdelning.
För att börja Sortera behöver man först lägga upp vilka platser och avdelningar man har.
OBS, du behöver inte använda båda, du kan använda den ena eller det andra sättet som du önskar..
Logga in på https://cloudportal.crossnet.net som administratör för ditt företag.
I menyn längst upp går du till "Customers > Configuration > Organizational Structure" välj där Departments eller Location beroende på vad du väljer att använda
Klicka på Add,. för att lägga till en ny rad, Skriv in plats eller Avdelningen (beroende på om det är platser eller avdelning du är på).
Spara genom att klicka Add igen.
Du kan enkelt hoppa mellan Plats eller Avdelning genom menyval till vänster
Gå sedan till "Users - > Users" och Fäll ner den gröna pilen på användare du vill ändra.
Klicka sedan på "Edit User"
Klicka på Additional User Properties.
Under Location och Department är det nu valbart från listan du skapade tidigare.
Scrolla sedan längst ner och klicka på "provision" för att spara ändringen
Kommentarer